مبل شوی صنعتی چه مزایا و کاربردهایی دارد ؟

مبل شوی صنعتی چه مزایا و کاربردهایی دارد ؟


مبل و صندلی امروزه بطور گسترده تر در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این وسایل در فضا های مختلف بعد از مدتی دچار آلودگی شده و از بین بردن این آلودگی ها کار آسانی نخواهد بود. به خصوص در رابطه با مبلمانی که جنس آن ها از پارچه باشد این کار سخت تر هم خواهد شد. در رابطه با آلودگی های سطحی مانند گرد و غبار شاید بتوان با استفاده از جاروبرقی آن ها را از بین برد اما در رابطه با آلودگی های عمیق تر که به عمق پارچه ها نفوذ می کند و حتی گاهی لایه های زیرین مبل را درگیر می کند لازم است از تجهیزات حرفه ای تری کمک گرفت. یکی از دستگاه های موثر در این رابطه مبل شوی صنعتی می باشد که می تواند تمام آلودگی های موجود بر روی انواع مبلمان را از بین ببرد.

 

عملکرد دستگاه مبل شوی صنعتی

 مبل شوی صنعتی که به دستگاه اسپری مکش نیز معروف است این امکان را ایجاد می کند که بتوانید در زمانی کوتاه مبلمان را شسته و آن را خشک کنید. به بیان دیگر این دستگاه یکی از تجهیزات نظافتی مکانیزه دانست که برای شستشوی انواع مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای شستن مبل و صندلی ماشین با مبل شوی ابتدا باید آب همراه با فوم مواد شوینده به کمک پمپ مکش و از طریق نازل پاشش دستگاه بر روی سطح اعمال شود. در انتخاب مواد شوینده باید توجه لازم را داشته باشید تا موادی را انتخاب کنید که مناسب با جنس مبل مورد نظر باشد تا آسیبی به آن وارد نشود. در ادامه اندکی صبر نموده تا مواد بر روی سطح آلوده اثر کنند. سپس بلافاصله با فعال کردن بخش مکش، به کمک همان نازل آب و آلودگی ها به داخل مخزن آب کثیف دستگاه مکش می شوند. در نتیجه سطح مبل تمیز و تا حد قابل توجه خشک می گردد. در واقع این دستگاه با برخورداری از سیستم مکش، به مانند یک جاروی آب و خاک عمل می کند.


این مطلب را از دست ندهید:  مبل شوی صنعتی چیست ؟

اجزای تشکیل دهنده دستگاه مبل شوی صنعتی 

مبل شوی صنعتی یا اسپری مکش دارای بخش های اصلی پمپ، موتور مکش، مخازن و فیلتر می باشد. پمپ کم فشار این دستگاه برای پاشش محلول شوینده به سمت سطح مورد نظر تعبیه شده است. موتور مکش از نوع کلکتوری با قدرت مکش بالا وظیفه مکش فوم و خشک کردن سطح را بر عهده دارد. دو مخزن آب جداگانه برای این دستگاه تعبیه شده که یکی برای آب تمیز و دیگری مخصوص آب کثیف است. آب و مواد شوینده در مخزن آب تمیز ریخته می شوند و بعد از فرآیند مکش، آب و فوم به داخل مخزن آب کثیف انتقال می یابد.  مخازن مبل شوی صنعتی معمولا از جنس استیل یا پلی پروپیلن ساخته می شوند. فیلتر اسفنجی نیز برای مکش مایعات و محافظت از پمپ و موتور در برابر مایعات کاربرد دارد. علاوه بر این بخش ها خرطومی و نازل پاشش و نازل مکش نیز همراه با این دستگاه ارائه می شوند.


جهت خرید تجهیزات نظافت صنعتی مورد تایید سازمان استاندارد ایران به فروشگاه اینترنتی صنایع نظافتی آنا مراجعه فرمایید 

مزایای استفاده از دستگاه مبل شوی

مبل شوی صنعتی دستگاهی کاربردی، موثر و مفید برای شستن انواع مبلمان و صندلی ماشین می باشد. استفاده از این دستگاه مزایای زیر را به همراه دارد.


افزایش کیفیت و سرعت شستشو

 اولین و مهم ترین مزیت این دستگاه ها را می توان سرعت، دقت و کیفیت بالای دستگاه در نظافت مبلمان دانست به طوری که می توان تعداد بالایی مبل را در زمانی بسیار کوتاه و با بالاترین کیفیت نظافت کرد بدون این که آسیبی به ساختار و روکش مبل وارد شود.


خشک کردن مبل

مزیت دیگر دستگاه مبل شوی صنعتی را می توان خشک کردن مبلمان دانست. در صورتیکه رطوبت به بافت زیرین مبل وارد شود می تواند باعث آسیب رسیدن به مبل شود و بوی نامطبوعی را ایجاد کند. اما دستگاه مبل شوی با استفاده از یک سیستم مکش و نازل مخصوص آن، سطح مبل و صندلی ماشین را بخش از شستشو تا حد زیادی خشک می نماید. در نتیجه آسیبی به بافت زیرین مبل نیز وارد نمی شود.


عدم نیاز به جابجایی مبل

مبل شوی صنعتی به راحتی با چرخ های روان در محیط قابل حرکت و انتقال است. برای شستن مبل با این دستگاه نیازی به جابجایی مبل ها نبوده و به راحتی می توانید در همان محل این سطوح را تمیز کنید.


سهولت کاربری مبل شوی صنعتی

کاربر مبل شوی صنعتی با مطالعه دفترچه راهنمای مبل شوی صنعتی و یک آموزش ساده می تواند به راحتی از این دستگاه استفاده کند. بنابراین سهولت کاربری یکی از مزایای مهم این دستگاه به شمار می آید.

صنایع نظافتی آنا اولین و برترین تولید کننده تجهیزات نظافت صنعتی با نشان استاندارد ملی ایران افتخار دارد نیاز مشتریان محترم در رابطه با نظافت صنعتی را تامین نماید .  


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد